na senBy twój sen by spokojny i byś przywitała nowy dzień wyspana i pełna energii do pracy zastosuj kilka łatwych trików.

Po pierwsze zadbaj by w twojej sypialni było ciemno. Ciemność pobudza wytwarzanie w mózgu melatoniny umożliwiającej szybkie zasypianie i głęboki sen. Po drugie nie jedz nic minimum dwie godziny przed snem. Pełny brzuch obciąża układ trawienny i utrudnia zasypianie. Po trzecie jeśli nie możesz zasnąć wypij herbatkę ziołową z suszu chmielowego, rumianku, melisy lub lawendy. Na wyciszenie przed snem pomoże również szklanka z miodem. Po czwarte wyciszenie przed snem przyniesie kąpiel w ciepłej wodzie z dodatkiem naparu z lipy, waleriany czy melisy. Pamiętaj, by kąpiel trwała nie dłużej niż 15 minut, ponieważ zioła mają silne działanie i kąpiel mogłaby cię osłabić. Jeśli domowe sposoby na spokojny sen nie działają możesz zastosować leki wydawane bez recepty. Najczęściej są to tabletki zawierające wyciągi ziołowe o właściwościach nasennych. Pamiętaj również by dobrze spać należy dostarczyć organizmowi witamin: żelaza, magnezu, kwasów omega-3, oraz witamin z grupy B.