zdrowie12Pływać może każdy, od małego dziecka aż po starca. Nie ma tez praktycznie żadnych przeciwwskazań, co do tego sportu. Dlatego jeśli chcemy zadbać o siebie to nie czekajmy tylko zapiszmy się na basen.

Pływanie jest zalecane szczególnie osobom cierpiącym na problemy z kręgosłupem, Pływanie, bowiem odciąża cały układ kostny, wzmacniają się mięśnie i stawy. Następuje pobudzenie krążenia, co z kolei powoduje ukrwienie tych części ciała, które są usztywnione i nie pracują (np. praca za biurkiem).W wielu chorobach zwyrodnieniowych zalecane jest pływanie na plecach, które eliminuje ból i przywraca właściwe ułożenie kręgów. Nie zaleca się pływania żabkom, jeśli nasze ruchu nie są symetryczne i zbyt gwałtowne. Lepiej pływać pieskiem lub kraulem,. Osoby starsze powinny przede wszystkim pływać na plecach, jeśli nie potrafią to pomocne będzie chociażby samo unoszenie się na wodzie. Łapiemy się wtedy rękami za brzeg basenu. Częste pływanie zwiększa pojemność płuc i wydolność serca. Woda zmniejsza tez stres nagromadzony w nas w ciągu całego dnia. Systematyczne pływanie przyczynia się do rzeźbienia naszej sylwetki, podkreśla talię i prostuje kręgosłup. Pływanie pomaga w walce z cellulitem i pajączkami. Basen to także bardzo dobry sposób na zrzucenie nadwagi. Pół godziny pływania to jakieś 350 kcal. Co ważne tracimy tłuszcz równomiernie na wszystkich partiach ciała.