Skakanie na trampolinie jest bardzo popularne wśród pan, ponieważ pomaga modelować sylwetkę, ale wpływa ono też pozytywnie na zdrowie.

Jednak większości z nas trampolina kojarzy się, co najwyżej z zabawą dla dzieci. Ale przecież jest to doskonałe ćwiczenie zarówno dla osób starszych jak i młodych. Wielu specjalistów zachęca do takiej formy ruchowej, szczególnie za granica, ale już i w naszym kraju jest coraz więcej sympatyków takiego ruchu. Każde ćwiczenia na trampolinie powinno się zacząć od rozgrzewki, czyli delikatnych i swobodnych podskoków. Dopiero po kilku a najlepiej kilkunastu minutach takich podskoków można przejść do właściwych ćwiczeń. Do tego często też wykorzystać inne przybory takie jak piłki lekarskie czy skakanki. Więc robimy prawie ze normalną gimnastykę tylko, że w podskokach. Ćwiczenia takie trwają zwykle około godziny o dobrze jak by się zakończyły rozciąganiem. Ale by ćwiczyć na trampolinie wcale nie trzeba iść do klubu. Przydomowe trampoliny są coraz bardziej popularne. Z tym, że jakość takich urządzeń pozostawia wiele do życzenia, więc musimy się z tym liczyć, że może ona szybko się zużyć. Jeśli nie masz skakanki ani innych pomocniczych przyrządów to możesz też ćwiczyć i to z nie mniejszym efektem. W podskokach staraj się wykonywać najróżniejsze ćwiczenia.